Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

" ΤΣΙΜΠΙ ΤΣΙΜΠΙ ΤΟΝ ΑΤΟ ....-ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ"


                                                         




                                               Τσίμπι  τσίμπι τον ατό ( Παιδικό παιχνίδι)


Όταν μεγάλωναν οι νύχτες   το χειμώνα ,δίπλα από το τζάκι οι παππούδες και οι γιαγιάδες ,μας έλεγαν παραμύθια που κρατούσαν ώρες ή παίζαμε παιχνίδια . Ένα παιχνίδι  ήταν και το τσίμπι τσίμπι…
   Καθόταν η γιαγιά και δίπλα τα εγγόνια  με σειρά . Ανοίγαμε την παλάμη μας και την τοποθετούσαμε πάνω στα πόδια της γιαγιάς ή στο σουφρά .Η γιαγιά ξεκινούσε από κάποιο παιδί  λέγοντας και ταυτόχρονα τσιμπούσε τα δάχτυλά του.
« Τσίμπι  τσίμπι τον αετό τον ατό τον ποσιτό ,που γυρίζουν οι αγγέλοι  και τρυπούν τους ουρανούς. ΄Εβγα κυρα-θάλασσα  με την παρακόρη σου ,που παίζει το χρυσόμηλο με το βασιλόπουλο. Φάε ελιά και ψωμί ,πάνε πέρα στο καντούνι να γυρίζεις σαν γουρούνι».
    Σε όποιου παιδιού το χέρι τέλειωνε το ποιηματάκι που έλεγε η γιαγιά τσιμπώντας τα δάχτυλα όλων των παιδιών ,αυτό έκανε , ότι του έλεγαν . Πήγαινε λοιπόν στο καντούνι του σπιτιού ,γύριζε γύρω γύρω και έκανε το γουρουνάκι ή το κατσικάκι ή οτιδήποτε άλλο. Η γιαγιά άρχιζε από την αρχή « τσίμπι τσίμπι….» και αυτό συνεχιζόταν αρκετή ώρα ,μέχρι τα παιδιά να κουραστούν και να κοιμηθούν στην αγκαλιά του Μορφέως.
      Αξέχαστα χρόνια…..

1 σχόλιο:

  1. Συγκινήθηκα, μου το έλεγε και εμένα η γιαγιάκα μου...θα το λέω και εγώ στα παιδιά μου, τώρα που το θυμήθηκα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή