Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

" ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ (1) "




                                                               





                                                   ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ (1)
Οι παροιμίες αποτελούν τα κατασταλάγματα της λαϊκής σοφίας. Εκφράζουν γνώμες ή συμβουλές και πηγάζουν από τη μακρόχρονη πείρα των ανθρώπων . ΄Εχουν διδακτική  σημασία , εμπλουτίζουν τις γνώσεις ,αποτελούν παραδείγματα για τους ανθρώπους και αποπνέουν σοφία
   Στο Μεσαναγρό τόσο στο σχολείο ,όσο και οι γονείς μας ,πολλές φορές όταν κάναμε κάτι ή θέλαν να μας συμβουλέψουν ,μας έλεγαν παροιμίες. Πολλές παροιμίες θυμάμαι από τότε και πάντα προσπαθούσαν να ερμηνεύσω ,τι λένε. ΄Ετσι και το μυαλό ακόνιζα και μάθαινα πολλά πράγματα.
    Από σήμερα θα σας γράφουμε παροιμίες που θυμόμαστε ή αυτές που έχουμε συλλέξει.

-         Στον ΄Αγιο τάξε ένα καιρί και του διαβόλου όσα μπορείς.
-         Εκεί που δεν σε σπέρνουν μη νεμάς.
-         Ο λόγος σου με χόρτασε και το ψωμί σου φάτο.
-         Όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος ούλος.
-         Ας είν΄ μικρό τα ΄αλώνι μου και νάν ΄μοναχικό μου.
-         Ξένα ψωμιά κοφτερά μαχαίρια.
-         Αν δε βρέξεις κώλο ,ψάρι δεν τρως.
-         Του φτωχού το σκοινί μονό δε φτάνει και διπλό περισσεύει.
-         Όξω απ΄ τη φουστάνα μου κι ας είναι η ίδια η μάνα μου.
-         Ούλοι οι χοίροι μια γεννιά.
-         ΄Επεσε το λάι μας ,μέσα στο τσουκάλι μας.
-         Αν είν ΄τα Σάββατα μακριά ,οι Κυριακές κοντά ΄ναι.

2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα σας, μπορείτε να μου δώσετε κάποιο στοιχείο επικοινωνίας γιατί με ενδιαφέρει να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τον οικισμό του Μεσαναγρού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή